Kasza i spółka :)

Mam nadzieję, że tak jak ja lubicie kaszę, jeśli nie gryczaną to może macie inną ulubioną. Chyba nic tak bardzo nie pasuje do kaszy jak gulasz, ja przygotowałam drobiowy, ze względu na to, że mięso drobiowe jest chudsze niż wieprzowe a poza tym, także czas przygotowania jest krótszy. Danie szybkie, proste, zdrowe i co najważniejsze smaczne.



Lista składników

1 filet drobiowy
3 duże marchewki
2-3 duże cebule
łyżka oleju rzepakowego lub oliwy
sól, pieprz, ostra papryka
ok. 250 ml wody (dodajemy w miarę parowania)
kasza gryczana
ogórki kiszone

Przygotowanie

Marchew i cebulę obieramy. Cebulę kroimy w kostkę lub piórka i podsmażamy na rozgrzanym tłuszczu, dodajemy pierś pokrojoną w kostkę, podsmażamy (aby mięso ładnie się zarumieniło przed smażeniem należy osuszyć ją ręcznikiem papierowym).  Dodajemy marchewkę pokrojoną w cienkie plasterki, dodajemy przyprawy, podlewamy wodą, najpierw 1/2 porcji, jeśli płyn wyparuje stopniowo go uzupełniamy, ponieważ gulasz nie ma być wodnisty. Sos powstanie nam na skutek redukcji płynów, nie dodajemy mąki czy innych zagęstników. Kaszę gotujemy zgodnie z zaleceniami producenta. Podajemy w ogórkiem kiszonym.
Smacznego!




Komentarze

  1. Apetycznie wygląda :). Ja akurat wczoraj miałem kasze gryczaną z gulaszem wołowo-grzybowym. Resztka suszonych podgrzybków z zimowych zapasów :D.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz