Tarta z łososiem dla leniwych :)

Tarta na słono, czy jak kto woli quiche z wędzonym łososiem na gotowym cieście francuskim okazał się strzałem w dziesiątkę. Dzięki temu, że tym razem nie robiłam sama kruchego ciasta, tylko skorzystałam z gotowego wyrobu, zaoszczędziłam czas. Jednak tym, którzy mają wolną chwilę i chęci odsyłam do przepisu na tartę . Wędzony łosoś idealnie współgrał z masą śmietanowo - jajeczną, a dodatek sałaty do dania nadał mu odpowiedniej lekkości.
A jutro zapraszam po przepis na zakwas na wielkanocny żurek!



Lista składników

opakowanie ciasta francuskiego
100 g wędzonego łososia
2 łyżki kaparów
2 duże czerwone cebule
1 duża biała cebula
2 łyżki oleju lub oliwy
pęczek natki pietruszki
3/4 szklanki kwaśnej śmietany
150 ml jogurtu naturalnego
2 jajka
pieprz

Przygotowanie

Formę do tarty wykładamy ciastem francuskim, wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni i pieczemy do momentu zarumienienia. Cebulę kroimy w półplasterki i podsmażamy. W miseczce mieszamy śmietanę, jogurt, jajka, poszatkowaną natkę pietruszki i pieprz. Na cieście układamy cebulę, łososia, kapary i zalewamy masą śmietanowo-jajeczną. Pieczemy ok.30 minut w 200 stopniach, czyli do chwili kiedy zauważymy, że masa się ścięła i pojawiły się rumiane miejsca, pod koniec pieczenia możemy włączyć na chwilę termoobieg, żeby utworzyła się "skorupka" na powierzchni.
Smacznego!




Komentarze