Weekendowe ciasto dyniowe

Zgodnie z zapowiedzią wykorzystałam w ten weekend mus z pieczonej dyni, aby udowodnić, że nie jest to bezużyteczna papka zamknięta w słoiku. Ciasto zaskoczyło mnie kolorem, smakiem i aromatem, ucieszył mnie również fakt, iż bardzo szybko zniknęło ze stołu. Jest to zasługa nie tylko walorów smakowych, ale również rozmiaru, ponieważ zostało upieczone w małej formie do babki, można również użyć tortownicy o średnicy 16 cm. Mam nadzieję, że wybaczycie mi, że zdjęcia słodkości na moim blogu są mniej apetyczne niż "konkretów", ale pewnie wynika to z tego, że ze wszystkich ciast wolę schabowe :).



Lista składników

1 szkl. musu z pieczonej dyni
200g masła
1/2 - 3/4 szkl. cukru
(w zależności od tego jaki poziom słodkości ciast lubimy)
2 łyżeczki cukru waniliowego
1,5 szkl. przesianej mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 jajka (osobno białka i żółtka)
płatki migdałów
1/2 tabliczki białej czekolady

Przygotowanie

Przygotowujemy formę do pieczenia- smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą, piekarnik rozgrzewamy do temperatury 180 stopni. W garnku roztapiamy masło, dodajemy cukier, mieszamy aż się rozpuści. Zdejmujemy z ognia, dodajemy mus z dyni, mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Odlewamy 1/2 szklanki masy dyniowej, którą wykorzystamy później do polewy. Ubijamy białka na sztywną pianę. Do masy dodajemy żółtka, stopniowo wsypujemy mąkę, mieszamy przy pomocy rózgi lub miksera (szybciej i dokładniej), na koniec dodajemy ubite białka i delikatnie mieszamy. Gotową masę wlewamy do formy, wkładamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy ok. 50 minut. Jeśli zauważmy, że ciasto mocno się przyrumieniło ustawiamy na pieczenie samego dołu, za pomocą patyczka sprawdzamy czy ciasto się przepiekło (patyczek ma być prawie suchy), upieczone ciasto wyjmujemy w piekarnika. Przygotowujemy polewę, do garnka wlewamy odłożoną wcześniej masę dyniową, dodajemy czekoladę, ogrzewamy mieszając do czasu uzyskania jednolitej konsystencji, polewamy ciasto i posypujemy migdałami (jeśli lubimy), przed podaniem wystudzić.
Smacznego!






Komentarze

  1. za to właśnie uwielbiam weekendy...:) pyszne ciasto! ostatnio sama też robiłam dyniowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ładnie ono tu wygląda :) Na pewno smakuje znakomicie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz