Owsianka na wynos, raz!

Na prośbę i sugestię Michała wprowadzam mini cykl "dość mam już kanapek", co jakiś czas będę wstawiała przepisy na rzeczy, które możemy zabrać ze sobą na drugie śniadanie. Cykl rozpoczyna owsianka, zdaję sobie sprawę, że nie każdy jest jej fanem, w związku z tym w najbliższym czasie pojawi się coś mniej słodkiego. 



Lista składników

płatki owsiane zwykłe (nie błyskawiczne)
mleko
jogurt naturalny lub grecki/
serek homogenizowany

dodatki:
kakao
bakalie
miód/cukier
świeże owoce

Przygotowanie

Do 1/3 wysokości słoika wsypujemy płatki, następnie wkładamy dwie łyżki jogurtu i dopełniamy mlekiem do 2/3 wysokości słoika, opcjonalnie wg uznania dodajemy bakalie, kakao, substancje słodzące (świeże owoce polecam dołożyć do owsianki rano), zamykamy słoik, potrząsamy nim energicznie i odstawiamy do lodówki na całą noc. Jak dla mnie najlepszą wersją jest owsianka z dodatkiem kakao, miodu i banana. Można jednak kombinować, zmieniać dodatki itd. 
Smacznego!





Komentarze

  1. podoba mi się! Też najbardziej lubię owsiankę z kakao, miodem i bananem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. mi też się podoba :) moje owsianki wcale nie są "słodkie"

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja uwielbiam owsianki i chetnie wezme taka na wynos!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przygotować taką owsiankę mojemu Połówkowi;)

    OdpowiedzUsuń
  5. w kwestii owsianki - fanką jestem wielką. podoba mi się taki nie-kanapkowy cykl na drugie śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, że moja propozycja trafiła w Wasze gusta kulinarne i miło mi, że cykl będzie miał odbiorców. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdziłem. Idealnie nadaje się na drugie śniadanie. Obawiałem się, że będzie problem z transportem, ale owsianka ładnie wchłonęła mleko a miód nadał zwartą konsystencję. Nie miałem niemiłej niespodzianki w plecaku. Na razie testowałem z bakaliami, ale banana oczywiście spróbuję.
      Dzięki za przepis
      Michał "Sołtys"

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę, że przepis się sprawdził. :)

      Usuń

Prześlij komentarz