Domowy przecier pomidorowy

Z tym, że zupa pomidorowa, to nasza zupa narodowa chyba wielu się zgodzi. Każdy ma swój sposób na jej przygotowanie, jedni używają bulionu drobiowego, inni wieprzowego, jeszcze inni korzystają z kostek rosołowych, następnie przechodzimy do esencji, no właśnie i tutaj też panuje pełna dowolność. Wiemy, że najszybciej i najprościej jest "zabarwić" zupę przy pomocy koncentratu pomidorowego, ciekawszy smak uzyskamy dodając pomidory świeże lub z puszki, jednak od kiedy pierwszy raz zrobiłam pomidorówkę na domowym przecierze-nie ma nic lepszego i bogatszego w aromat. Dlatego chciałam Was zachęcić do zrobienia przecieru na zupę samodzielnie. Przepis jest lekką modyfikacją przepisu na pulpę pomidorową Olgi Smile, modyfikacja wynika z lenistwa-nie chciało mi się obierać pomidorów. Koniec lania wody-przejdźmy do sedna :).



Lista składników

5 kg mięsistych pomidorów
3 łyżki soli
główka czosnku

Przygotowanie

Pomidory myjemy, wykrawamy twardą szypułkę, mielimy w maszynce do mielenia mięsa na drobnych oczkach. Jeśli mamy czas i ochotę możemy obrać pomidory (wrzucamy na minutę do wrzątku, wyjmujemy, obieramy). Dodajemy sól i przeciśnięty przez praskę czosnek (jeśli nie przepadacie za jego smakiem, można go pominąć). Masę doprowadzamy do wrzenia i gotujemy przez 5 minut. Gorący przecier przelewamy do słoików, odwracamy je do góry dnem, przykrywamy kocem i pozwalamy powoli stygnąć, przez około 12 godzin. 





Komentarze

  1. pomidorowej zupy nie lubię, ale! ale taki domowe przecier mi się podoba ja najbardziej! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ogórkową? nie wstawiałam na blogu przetworów z ogórków, ale mam dobry przepis na przecier ogórkowy :)

      Usuń

Prześlij komentarz