Botwinka

Nie wiem jak Wy, ale ja co roku czekam na botwinę, na jej urokliwe i pyszne liście, na mikroskopijnej wielkości, lecz niezwykle aromatyczne bulwy. Czekam nie tylko na przygotowaną na ich bazie botwinkę, ale przede wszystkim na chłodnik, który robi moja Babcia. To smak, niestety, nie do podrobienia (próbowałam go odtworzyć, ale nie udało mi się). W każdym razie, ja zaprezentuję Wam botwinkę - letnią zupę, smaczną i łatwą w przygotowaniu.


Lista składników

ok. 1,5 litra wody
1 pęczek botwinki
pęczek włoszczyzny na wywar
1 duży burak
6-8 ziemniaków
łyżka mąki
3 łyżki śmietany 12%
sok z połowy cytryny lub łyżka octu
sól, pieprz, cukier do smaku

Przygotowanie

Warzywa myjemy, obieramy i kroimy w kostkę. Ziemniaki gotujemy oddzielnie lub razem z resztą warzyw - w zależności od tego czy lubimy je jako element zupy czy osobny dodatek. Botwinkę kroimy w centymetrowe kawałki, dodajemy je do wywaru jak warzywa będą już miękkie, ponieważ młode liście nie wymagają długiego gotowania. W kubku mieszamy mąkę ze śmietaną i dodajemy do gotującej się zupy. Doprowadzamy do wrzenia i gotowe. Botwinkę możemy podać z dodatkową śmietanką, jajkiem i posiekanym koperkiem lub natką pietruszki.
Smacznego!




















Komentarze